روش تولید انواع محافظ ستون پارکینگ

محافظ ستون پارکینگ یا ضربه گیر ستون وسیله ای لاستیکی است که بصورت قطعه ای نبشی شکل و از جنس لاستیک تولید و با شبرنگ های لانه زنبوری جهت دید بهتر در پارکینگ ها بر روی ستون ها و گوشه هایی که احتمال برخورد با بدنه خودرو را دارد نصب می شود که در جنس های مختلفی تولید می شود:

1_لاستیک

2_پی وی سی

3_پلاستیک

این نوع از محافظ ها از ترکیبی از پودر لاستیک و الیاف جهت مقاوم سازی لاستیک و نیز افزودنی هایی جهت تسریع در پخت و زمان تولید و همچنین مقاومت بیشتر محصول و افزودن هایی مانند روغن، و یا مازوت تولید می شوند. از جمله مزایای محافظ های لاستیکی می توان به سبک بودن آن ها و نیز بدون بو بودنشان با سرعت بالای تولید اشاره کرد. 

استاندارد محافظ ستون

محافظ ستون پی وی سی

این نوع از محافظ ها با روش اکستروژن تولید می شوند و با مواد اولیه پی وی سی و دانه های گرانول به شکل مواد خمیری ساخته می شوند. در این روش محافظ ها دارای طرح های عمودی و با شکل ها و طول های مختلف تولید می شوند. از جمله معایب تولید این نوع از محافظ ها نسبت به محافظ های لاستیکی می توان به نرمی و مقاومت کم و نیز نصب پر هزینه تر اشاره کرد.

محافظ ستون پلاستیکی

این محافظ ها به روش تزریق در قالب های فولادی تولید می شوند. به این صورت که مواد درون دستگاه ریخته شده و پس از مخلوط شدن به روش های گوناگون تزریق های بادی به سمت قالب ها رفته و سپس به شکل مورد نظر در قالب در می آید. در نهایت پس از خروج از قالب وارد مرحله ی پلیسه گیریشده تا در پایان به شکل دلخواه به بازار عرضه شود.

جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر درمورد روش های نصب محافظ ستون پارکینگ اینجا کلیلک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید