پارکینگ طبقاتی چیست؟ اهمیت پارکینگ طبقاتی در زندگی روزمره

پارکینگ طبقاتی

امروزه بدلیل افزایش روزمره اتومبیل ها پیدا کردن فضای پارک مناسب برای خودرو ها به موضل بزرگی تبدیل شده و این مشکل در شهرهای بزرگی مانند تهران از فرط وجود خودروها به دغدغه بزرگی تبدیل شده و پیدا کردن جای پارک خودرو برای رانندگان به رویا تبدیل شده. از طرفی بدلیل کمبود مکان برای پارک خودرو ها احداث پارکینگ های طبقاتی به صورت روزمره در حال افزایش بوده.

از این رو پارکینگ های طبقاتی باعث جلوگیری از شلوغی در کوچه و خیابان شده و از ازدحام و ترافیک خودرو ها در شهر ها کاسته است و از طرفی باعث شده فضای کافی برای ایجاد فضای سبز و پارک باشد پس به نوعی می توان گفت این نوع پارکینگ های در راستای محیط زیست ایجاد شده و دوست دار محیط زیست است.

راه های انتقالی بین طبقات پارکینگ

در پارکینگ های طبقاتی عمدتا از رمپ های داخلی برای حرکت خودرو ها مابین طبقات استفاده می شود. ولی راهای انتقالی دیگری نیز وجود دارد مانند: رمپ خارجی و بالابر خودرو که در این مورد به خصوص (بالابر خودرو) پارکینگ های مکانیزه نامیده می شوند.

استاندارد رمپ پارکینگ

در رمپ های پارکینگ باید از استاندارد های زیر استفاده کرد:

فرمول رمپ پارکینگ

در اکثر پارکینگ ها بدلیل استاندارد نبودن رمپ ها مشکل زیادی در تردد وسایل نقلیه ایجاد می شود و یکی از این مشکلات رایج نبودن اصطکاک کافی برای بالا امدن خودرو ها که ما در این زمینه به شما ترمز رمپ ها را معرفی می کنیم.

اما از معایب پارکینگ های طبقاتی میتوان به هزینه بر بودن آن اشاره کرد و ساخته اولیه آن نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد. 

استفاده های پارکینگ های طبقاتی

از پارکینگ های طبقاتی اکثرا در ساختمان های مسکونی بزرگ و تجاری استفاده می شود. و اکثریت در پایین ساختمان ها تبعیه شده اند که این روش به نسبت دیگر روش ها کم هزینه تر بوده.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید