خط کشی اپوکسی پارکینگ

کفپوش اپوکسی
قیمت خط کشی پارکینگ
خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ به مجموعه اعمالی گفته می شود که توسط آن با اجرای خط با رنگ های مختلف که قدرت تحمل بار ترافیکی یا وزن بار خودرو را داشته باشد و باعث مرزبندی و جدا سازی حریم محل پارک خودرو از جایگاه پارکینگ ماشین کناری و اتوموبیل های اطراف و یا معابر بر روی کف پارکینگ توسط خطوط اجرا می شود.

در مبحث خط کشی پارکینگ استانداردهایی برای اندازه گذاری وجود دارد که توسط کارشناسان مجموعه سهند پارکینگ اجرا خواهد شد.

خط کشی جانمایی پارکینگ را با چندین نوع رنگ ( رنگ ترافیکی ، رنگ اپوکسی ، پلی یورتان و یا دو جزئی و تک جزئی ) می توان اجرا نمود. استفاده از مناسب ترین رنگ با توجه به میزان تردد و کف سازی پارکینگ تعیین می شود.

خط کشی اپوکسی پارکینگ رنگی است،که شامل دو جز می باشد،جز اول از رزین اپوکسی و پیگمنت های رنگی تشکیل شده وجز دوم از سخت کننده پلی امید  یا پلی امین تشکیل شده،که این نوع خط کشی مقاومت بالایی نسبت به سایش و نیروهای فشاری دارد به همین منظور جهت استفاده در پارکینگ و جانمایی پارکینگ بیشترین استفاده رو دارد و به دلیل ماندگاری بالا و قابل شستشو بودن و به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی پیشنهاد اول ما برای مشخص کردن و جانمایی پارکینگ می باشد.

این نوع خطکشی (اپوکسی) به مدت 3 سال گارانتی دارد.

 

 

خط کشی اپوکسی پارکینگ

قیمت خط کشی اپوکسی پارکینگ

قیمت خط کشی اپوکسی پارکینگ به ایتم های مختلفی بستگی دارد:

1.برند رنگی که استفاده می کنیم.

2.ضخامت رنگی که مورد نظر کار فرما باشد (ضخامت رنگ بر اساس تعداد عبور و مرور ماشین و کاربری محل تعیین می شود.

3.عرض خط کشی (که معمولا برای توجیه اقتصادی از عزض5 و10و15 سانت استفاده میشود)

4.جنس کف محل مورد نظر

خط کشی اپوکسی پارکینگ

انواع اجرای خط کشی اپوکسی پارکینگ

جانمایی و مشخص کردن محدوده پارک خودرو بر اساس کاربری آن و سند تفکیکی آن لحاظ می شود.

انواع کاربری:

1.خطکشی کاربری تجاری و اداری ،که در این نوع کاربری دو نوع جانمایی پارکینگ لحاظ می شود یکی پارکینگ معلولین عزیز می باشد که این پارکینگ طبق ایین نامه باید دارای عرض 3.5 متر باشد و نوع دیگر پارکینگ عادی می باشد  باید حداقل  2.20 متر دارای دهنه  پارکینگ باشد.

2.خطکشی کاربری مسکونی که در مجتمع های مسکونی برای نظم دهی و عدم مشاجره همسایگان با یکدیگر برای پارک مورد استفاده قرار می گیرد.

خط کشی و جانمایی پارکینگ

اندازه گیری خطکشی اپوکسی پارکینگ

اندازه گیری خطکشی پارکینگ در ایین نامه نظام مهندسی بسته به تعداد پارکینگ در هر دهنه می باشدکه در شکل کاملا توضیح داده شده است.

شهرداری بر اساس این ایین نامه محدوده و تعداد پارکینگ ها رو مشخص می کند و اکیپ اجرایی سهند پارکینگ بر این موضوع واقفند و در اجرا مد نظر میگیرند.

اندازه گیری پارکینگ

برای مشاوره و خرید با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید :
۰۹۱۹۳۹۸۹۲۲۱
۰۲۱۶۶۳۹۶۸۲۶

خط کشی با انواع رنگهای ترافیکی ،اپوکسی و پلی یورتان

خط کشی با رنگ های ترافیکی بیشتر در معابر عمومی استفاده می شود که به دو دسته عمده تقسیم می شود.

رنگ ترافیکی سرد(رنگ ترافیکی سرد تک جزیی و رنگ ترافیکی دو جزیی)

رنگ ترافیکی گرم

خطکشی با رنگ اپوکس پلی یورتان در محل هایی استفاده می شود که در معرض مستقیم نور افتاب می باشد چون نور افتاب باعث گچی شدن رنگ اپوکسی میشود.

قیمت خط کشی پارکینگ

تنوع رنگی اپوکسی

خط کشی با شبرنگ کف پارکینگ یا شبرنگ ترافیکی که نام دیگر خط کشی پارکینگ می باشد و برای خط کشی در پارکینگ ها از رنگ های اپوکسی با طیف رنگی مختلفی استفاده میشود که بر اساس سلیقه و نوع طراحی کارفرما رنگ ها تهیه می شود.

ولی بطور معمول رنگ زرد و انواع رنگ های  که به رنگ زرد اپوکسی متمایل هستند بیشتر مورد استفاده می باشد چون رنگ زرد اپوکسی بعنوان رنگ احتیاط شناخته می شود.

در مجتمع هایی که دارایه پارکینگ مهمان می باشند می توان برای مشخص کردن پارکینگ از چند طیف رنگی استفاده کرد.

در رنگ اپوکسی برای تیره و روشن کردن هر رنگ از خمیر رنگ مخصوص اپوکسی استفاده می شود.

و برای پوشش دهی بیشتر رنگ از پیگمنت اپوکسی استفاده می شود.

خط کشی اپوکسی پارکینگ

برای مشاوره و خرید با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید :
۰۹۱۹۳۹۸۹۲۲۱
۰۲۱۶۶۳۹۶۸۲۶

اهمیت خط کشی و اجرای علایم راهنمایی

خط کشی با رنگ اپوکسی با رنگ ترافیکی در مجتمع های امروزی یکی از ملزومات زندگی در مجتمع های مسکونی وتجاری شده چون با خط کشی و جانمایی پارکینگ باعث نظم و ساماندهی پارکینگ می شود و با اجرای علایم راهنمایی باعث ایمن رانندگی کردن در پارکینگ می شویم

با شماره گذاری و مشخص کردن جای پارک هر واحد برای ساکنین ایجاد نظم و آرامش در مجتمع می کند

اجرای فلش های راهنمایی در پارکینگ هایی که دارای رمپ های ورود وخروج جداگانه می باشند بسیار ضروری میباشد

خط کشی اپوکسی پارکینگ
خط کشی اپوکسی پارکینگ

بهترین نوع رنگ برای خطکشی پارکینگ

بهترین نوع رنگ برای خط کشی پارکینگ رنگ اپوکسی بوده زیرا بدلیل داشتن رزین و هاردنر مقاومت فوق العاده بالایی در برابر ساییدگی و رفت و امد خودرو ها دارد و در طولانی مدت دچار پوسیدگی و کمرنگ شدن نمیشود

خط کشی اپوکسی پارکینگ

برای مشاوره و خرید با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید :
۰۹۱۹۳۹۸۹۲۲۱
۰۲۱۶۶۳۹۶۸۲۶

رنگ اپوکسی

خرید رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی بدلیل دارا بودن مواد شیمیایی مناسب مقاومت بالا در برابر رطوبت و شرایط اب و هوایی و مواد و ترکیب های شیمیایی دارد و چسبندگی بالایی دارد و در برابر ترک خوردگی زمین مقاومت نشون میدهد و به همین دلیل رنگ اپوکسی بهترین نوع رنگ برای استفاده و خرید برای پارکینگ است.

کاربرد کفپوش های اپوکسی

کفپوش اپوکسی یک ماده آب بندی و محافظتی است که برای محافظت و تزیین سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کفپوش به دلیل ویژگی های خود مانند مقاومت در برابر سایش، ضربه، حرارت و مواد شیمیایی، در بسیاری از صنایع و فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت برچسب خط کشی پارکینگ و خرید برچسب خط کشی پارکینگ

نوار جدا کننده پارکینگ تولیدی سهند یکی از با کیفیت ترین برچسب های خط کشی پارکینگ بازار میباشد و با قیمت بسیار مناسب عرضه میشود و بسیار با دوام بوده و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار میباشد.

محافظ ستون پارکینگ

خط کشی پارکینگ و انواع آن

خط کشی پارکینگ یکی از عوامل راهنمایی رانندگان بوده که بوسیله فلش ها و علائم هشدار ها و راهنمایی های لازم را انجام میدهد.
قیمت خط کشی پارکینگ به نوع رنگ خط کشی بستگی دارد و پیشنهاد ما استفاده از رنگ اپوکسی میباشد.

برای مشاوره و خرید با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید :
۰۹۱۹۳۹۸۹۲۲۱
۰۲۱۶۶۳۹۶۸۲۶

قیمت خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ (رنگ اپوکسی)

خط کشی پارکینگ رنگ اپوکسی : رزین اپوکسی یک ماده بادوام و دو جزئی است که از یک پایه رزین رنگدانه و یک سخت کننده (پلی امید) تشکیل شده است. که قبل از اعمال، هر دو جزء با سرعت مخلوط می شوند. این ماده اسپری می‌شود و اغلب با دانه‌های شیشه‌ای بازتابنده ترکیب می‌شود تا قابلیت بازتابی در شب را فراهم کند. اپوکسی را می توان در دمای پایین تر اعمال کرد و با سطح کف پارکینگ پیوند مکانیکی ایجاد می کند.

دلیل خط کشی پارکینگ چیست

پارکینگ‌ ها عموماً مکان‌ های شلوغی هستند که وسایل نقلیه دائماً در حال حرکت هستند. اطمینان از نظم و جهت‌گیری مناسب در مسیرها و محل‌های پارک خودرو ضروری است. اینجا است که یک رنگ علامت گذاری و خط کشی پارکینگ مبتنی بر اپوکسی می تواند بهترین راه حل را ارائه دهد.

خط‌ کشی پارکینگ برای تعیین محدوده‌ های پارکینگ استفاده می‌شوند و به مدیریت حرکت و جریان ترافیک و همچنین مشخص کردن خطرات خاص یا بخش‌هایی برای استفاده‌هایی مانند جایگاه‌های بارگیری یا مناطق عابر پیاده کمک می‌کنند.

قیمت خط کشی پارکینگ

برای مشاوره و خرید با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید :
۰۹۱۹۳۹۸۹۲۲۱
۰۲۱۶۶۳۹۶۸۲۶

قیمت خط کشی پارکینگ

فواید خط کشی پارکینگ

  • ایجاد فضای کافی برای باز کردن درب خودرو

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه مردم وقتی خطوط خط کشی را برف می پوشاند، از هم دورتر پارک می کنند؟ به همین ترتیب، خطوط محو شده باعث می شود یافتن پارکینگ مناسب برای افراد دشوار شود.

هنگامی که مکان پارکینگ خودرو ها به وضوح مشخص نشده است، رانندگان به احتمال زیاد دورتر از یکدیگر پارک می کنند تا از خوردن در های خودرو به خودرو های دیگر جلوگیری کنند. مکان های پارکینگ مشخص شده مهم هستند زیرا به رانندگان نشان می دهند که چقدر فضای پارک دارند.

بهترین راه برای جلوگیری از برخورد درب های خودرو سرمایه گذاری بر روی خط کشی پارکینگ است.

  • خط کشی فضای پارکینگ

فضاهای پارکینگ باید وسایل نقلیه را در هر اندازه، از سدان گرفته تا خودرو های شاستی بلند را در خود جای دهند. اگر فضا های پارکینگ شما خیلی باریک است، ممکن است نیاز به استخدام یک پیمانکار برای اندازه گیری زمین خود داشته باشید. با این اطلاعات، پیمانکاران ما قادر خواهند بود تعداد مناسب پارکینگ را برای فضایی که در اختیار دارید خط کشی کنند.

 

برای مشاوره و خرید با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید :
۰۹۱۹۳۹۸۹۲۲۱
۰۲۱۶۶۳۹۶۸۲۶

نوار خط کشی پارکینگ
قیمت خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ (Parking line striping)

خط‌ کشی پارکینگ می‌تواند به مرور زمان از بین برود و خطر کوبیدن درب خودرو ها به یکدیگر و اشغال شدن محل پارکینگ خودرو ها را افزایش دهد. هنگامی که رانندگان نمی توانند به وضوح خطوط پارکینگ را ببینند، تمایل دارند فضای بیشتری را بین خود و سایر وسایل نقلیه پارک شده نسبت به آنچه لازم است قرار دهند. به همین دلیل، افراد ممکن است خیلی نزدیک به وسایل نقلیه دیگر پارک کنند و به طور تصادفی به درهای ماشین خود اسیب بزنند.

به عنوان یک مالک ملک تجاری، شما از نظر قانونی مسئول حفظ شرایط پارکینگ ایمن برای عابران پیاده و رانندگان هستید. به همین دلیل، مهم است که اگر متوجه شدید که رنگ شروع به محو شدن می کند، خط کشی پارکینگ را در برنامه ریزی های خود قرار دهید. خط کشی پارکینگ همچنین می تواند جذابیت کسب و کار شما را بهبود بخشد و مشتریان را جذب کند.

خط کشی پارکینگ

استاندارد های خط کشی پارکینگ

استاندارد خط کشی پارکینگ عرض 10 سانتی متر می باشد و طول سطح پارکینگ حداقل 5 متر و برای عرض آن حداقل 2.5 متر برای هر پارکینگ در نظر گرفته می شود.

استاندارد خط کشی در پارکینگ های چندتایی یکی بوده و فقط از لحاض عرضی به ازای هر پارکینگ 2 متر به عرض ان افزوده میشود.

در خط کشی پارکینگ بعضی مواقع نیز بدلیل ابعاد بعضی از خودرو ها از استاندارد های خاصی استفاده می شود.

قیمت خط کشی پارکینگ

رنگ اپوکسی چیست؟

رنگ اپوکسی به طور کلی نوع خیلی خاص از رنگ ها است که کاربردهای بسیار بالقوه ای دارد. در واقع رنگهای اپوکسی یکی از سخت ترین و در عین حال بادوام ترین مواد رنگی به شمار می رود که از ترکیب رزین اپوکساید با هاردنر یا سخت‌ کننده پولی‌ آمین و یا پلی آمید به دست می‌آید که در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. (این نوع خط کشی به مدت 3 سال گارانتی دارد).

می توان گفت بهترین نوع رنگ از نظر مقاومت در تحمل بار ترافیکی سنگین رنگ اپوکسی می باشد ، این رنگ ها در برابر سایش و تغییرات آب و هوا و همچنین مواد شیمیایی نیز بسیار مقاوم می باشند.

قیمت خط کشی اپوکسی

استاندارد های کف پارکینگ برای خط کشی های اپوکسی

1_ تمیزی و صافی سطح: سطح کف پارکینگ باید تمیز و صاف و براق باشد تا خط کشی به درستی انجام شود.

2_ دمای مناسب: دمای محیط و سطح کف پارکینگ باید مناسب باشد تا جوش خطوط اپوکسی به درستی انجام شود.

3_ استفاده از مواد با کیفیت: برای خط کشی اپوکسی باید مواد با کیفیت و مطابق با استاندارد های مربوطه استفاده شود. 

4_ رعایت ابعاد و ضخامت خطوط: خط کشی باید با ابعاد و  ضخامت مناسب و مطابق با استاندارد های مربوطه انجام شود.

5_ رنگ آمیزی مناسب: رنگ های استفاده شده برای خط کشی باید مقاوم در برابر فشار و عوامل جوی باشند و به راحتی قابل دیدن باشند.

توصیه های مهم در آب بندی اپوکسی

1_تمیز کردن و آماده سازی سطح

2_ استفاده از مواد مناسب 

3_ مخلوط کردن صحیح

4_ استفاده از ابزار مناسب

5_ رعایت دما و زمان خشک شدن

6_ پوشش دهی مناسب

7_ حفاظت پس از اعمال 

نکات مهم در نگهداری کفپوش

1_ جلوگیری از خراشیدگی: استفاده از مواد نرم کننده و ضد خراش برای جلوگیری از خراشیدگی از سطح کفپوش پارکینگ مفید است.

2_ حفظ وضعیت نمایش: در صورت وجود نقاط فرسوده یا آسیب های دیگر در کفپوش، باید بلافاصله تعمیر شوند تا زیبابیی و عمر کفپوش حفظ شود.

3_ استفاده از محافظ UV: در صورتی که کفپوش پارکینگ به نور مستقیم خورشید معرض شود، استفاده از محافظ می تواند از فرسودگی و تغییر رنگ سطح جلوگیری کند.

4_ جلوگیری از تراکم ترافیک: در صورت امکان، محدود کردن ترافیک سنگین بر روی کفپوش پارکینگ می تواند به حفظ عمر آن کمک کند.

رنگ ترافیکی با توجه به  ساختار شیمیایی که دارد برای خط کشی خیابان ها مناسب می‌باشد زیرا ماندگاری نسبتا خوبی دارد و این ویژگی باعث کم شدن هزینه‌ها برای رنگ کردن می‌شود و از همه مهم‌تر سرعت خشک شدن بالایی دارد ولی در موارد ساختمانی رنگ اپوکسی به نسبت مقاومت و ماندگاری بهتری در برابر سایش و رفت و امد خودرو ها دارد.

برچسب خط کشی پارکینگ ، شبرنگ و نوار

برچسب خط کشی پارکینگ

برچسب خط کشی پارکینگ یا نوار شبرنگ یکی دیگر از روش های تفکیک و مرزبندی پارکینگ ساختمان می باشد.

شبرنگ خط کشی پارکینگ پاره نشو بوده و تحمل بار ترفیکی تردد خودرو را دارد و در برابر حرکت خودرو روی آن مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

قیمت خط کشی پارکینگ با  این روش ارزانتر از روش های دیگر بوده و اجرای آن نیز آسان تر می باشد اما عمر آن نیز کمتر از خط کشی با رنگ های اپوکسی و ترافیکی می باشد.

شابلون خط کشی پارکینگ

شابلون خط کشی پارکینگ یا بر چسب خط کشی جایگاه خودرو به برچسب هایی گفته می شود که

1- برای جانمایی جایگاه پارک خودرو ها روی زمین نصب می شود و یا

2- به خود بر چسب که روی زمین نصب می شوند و حالت شبرنگ دارند و پاره نشو بوده و خود برچسب جایگاه خودرو ها را تفکیک نموده و دیگر نیازی به خط کشی با رنگ ندارد.

در حالت اول برای خط کشی پارکینگ نیاز به اجرای شابلون خط کشی پارکینگ بوده و شپس در قسمتهای اجرا شده با رنگ اپوکسی یا رنگ ترافیکی به خط کشی پرداخته می شود.

خط کشی جاده ای ، خیابان - خط کشی معابر

خط کشی معابر و جاده ها از دیگر خدماتگروه سهند پارکینگ می باشد معمولا برای خط کشی خیابان و جاده ها که روکش آسفالت شده اند از رنگ های ترافیکی و یا تک جزئی استفاده می شود.

خط کشی جاده و محوطه ها با رنگ ترافیکی را می توان با ماشین مخصوص خط کشی و دستگاه اجرا نمود.

رنگ ترافیکی و تک جزئی یا رنگ سرد برای سطوح ناصاف استفاده می شود و قیمت پایین و سزعت بالا در اجرا از مزایای این نوع خط کشی می باشد.

مفهوم خط کشی ها در جاده ها:

خط کشی راه ها برای منظم نمودن حرکت وسایل نقلیه، آگاه ساختن، اخطار و هدایت استفاده کنندگان از شبکه معابر انجام می شود و به دو صورت خط کشی طولی و عرضی در سطح راه تقسیم می شود. خطوط طولی در امتداد طول راه کشیده می شوند و مهمترین آنها خط ممتد، خط ممتد دوبله، خط مقطع یا بریده بریده، خط مقطع و ممتد ترکیبی، خطوط هاشور، خط زیگزاگ و خطوط پارک می باشد.

خط طولی ممتد: رانندگان وسایل نقلیه نباید به هیچ وجه از روی این خطوط عبور نمایند. این خطوط معمولا در حاشیه راهها و در وسط راههای دو طرفه به کار می روند. گاهی دو خط ممتد در کنار هم کشیده می شوند که به معنای تاکید بیشتر است.

خط مقطع یا بریده بریده: از خط کشی مقطع برای تفکیک گذرگاه ها برای هدایت وسایل نقلیه استفاده می شود. عمل سبقت، گردش، تغییر خط حرکت و دور زدن از روی این خطوط ( با رعایت احتیاط ) بدون اشکال می باشد.

خط ممتد و مقطع ترکیبی: رانندگانی که در سمت خط تو پر (ممتد) قرار دارند، حق عبور از روی خط کشی را ندارند اما رانندگانی که در سمت خط مقطع هستند می توانند از روی آن عبور کنند.

خط هاشور: خطوط هاشور ، نشان دهنده وجود موانع در راهها می باشند و باید به نحوه ی کشیده شوند که ترافیک را از کنار مانع عبور دهند.

خط زیگزاگ: رنگ این خطوط زرد و به صورت زیگزاگ در حاشیه راههای متصل به پیاده رو کشیده می شود و عبور کردن و ایستادن روی آنها ممنوع است.

خطوط پارک: سه نوع خطوط پارک برای توقف وسایل نقلیه در جداول کنار خیابان وجود دارد که عبارتند از خط کشی افقی، خط کشی مورب پارکینگ و خط کشی عمودی، نمایی از این خطوط در اشکال همین صفحه نشان داده شده است.

خط کشی عرضی: به خط کشی هایی که در عرض شبکه راهها طراحی می گردند، خطوط عرضی می گویند. مهمترین آنها عبارتند از
۱- خط کشی عابر پیاده
۲- خط ممتد ایست
۳- خطوط توقف منقطع

خط کشی عبور پیاده: خطوط عابر پیاده در ورودی تقاطع یا در محلی معین از راهها برای استفاده عابر پیاده و عبور از عرض راه کشیده می شود.
خط ممتد ایست: رانندگان باید قبل از خط ممتد ایست که معمولا در تقاطعها کشیده می شود توقف کامل نمایند.

خطوط توقف منقطع: رانندگان با مشاهده این خطوط باید از سرعت خود کاسته و با رعایت احتیاط و حق تقدم عبور وارد راه اصلی شوند. در وصورت لزوم رانندگان باید توقف کامل نمایند.

خطوط شطرنجی: این خطوط به شکل شطرنجی و معمولا به رنگ زرد و سیاه در تقاطع ها ترسیم می شوند و کاربرد آنها مربوط به زمانی است که تراکم خودروها در یک تقاطع زیاده بوده و امکان تخلیه وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی عبور از روی این خطوط ممنوع است و رانندگان موظفند قبل از خطوط شطرنجی متوقف و مسیر حرکت خودورهای دیگر را باز نگه دارند.

فلشها: از فلش های جهت نما بر روی سطح راهها برای راهنمایی رانندگان استفاده می شود و تبعیت از آنها الزامی است. به عنوان مثال، فلش تکی در خط عبور پایینی در شکل زیر به رانندگان هشدار می دهد که صرفا در صورت انجام گردش به چپ در جلوتر در آن خط عبور قرار گیرند.

خطوط اضطرار: حرکت کردن از روی خطوط هاشور در حاشیه راهها که معمولا در کناره شبکه معابر، آزاد راه ها، بزرگراهها و تونل کشیده می شوند و مخصوص عبور اضطراری وسایل نقلیه امدادی می باشد و برای خودرو های دیگر ممنوع است.

برگرفته از کتاب آیین نامه صفحه ۲۲ الی ۲۸ کتاب جدید آیین نامه راهنمایی و رانندگی
خط کشی پارکینگ

اجرای خط کشی پارکینگ ساختمان

اجرای خط کشی پارکینگ ساختمان های مسکونی و اداری با رنگ اپوکسی انجام می شود. رنگ های مخصوص خط کشی اپوکسی با رزین های داخل آن بسیار مقاوم بوده و برای انجام خط کشی روی سطوح صاف مانند سنگ و سیمان بسیار مناسب می باشند.

مرزبندی حدود جایگاه پارک خودرو ها در پارکینگ ساختمان با استفاده از اندازه های موجود در آپارتمان اجرا می شود. برای ایجاد اندازه گیری پارکینگ ساختمان مسکونی با توجه به اندازه بین ستونها و یا دیوار ها و تعداد جای پارک هر اتوموبیل فاصله بین ماشن ها را به تعداد آنها تقسیم می نماییم تا به همه خودرو های همسایه ها محل پارک یکسانی برسد.

خط کشی اپوکسی پارکینگ

خط کشی پارکینگ ساختمان مسکونی را عموما با نحوه های متفاوت تر از ادارری و یا تجاری طراحی می کنیم ، برای پارکینگ های مسکونی تا حد امکان از تنوع رنگی کمتر مثلا فقط با یک رنگ و شماره های کوچکتر و خطوط ظریف تر استفاده می شود تا محیط پارکینگ شلوغ و بهم ریخته دیده نشود اما برای تجاری ها معمولا از چند رنگ و هشدار های متعدد و علائم و رنگ های پر رنگ تر و تعداد خطوط بیشتر جهت دید بیشتر رانندگان نا آشنا به محیط استفاده می شود.

نحوه خط کشی پارکینگ

نحوه اجرای خط کشی پارکینگ

روش خط کشی پارکینگ با رنگ های متفاوت به صورت های مختلفی می باشد ولی در حالت کلی نحوه خط کشی پارکینگ آپارتمان با رنگ هایی که قابلیت تحمل بار ترافیکی را دارند بدین صورت می باشد که در ابتدا با توجه به اندازه های استاندارد شهرداری و صورت مجلس تفکیکی ارائه شده به مالکین محترم ساختمان و پارکینگ و اندازه گیری هر واحد ، شابلون جانمایی محل پارک مشخص و روی زمین نصب می شود.(باید در نظر داشته باشید پیش از اجرای رنگ کف پارکینگ باید تمیز و شستشو شده باشد)

در مرحله بعدی یک لایه پرایمر به صورت زیر کار برای تمیز کردن بیشتر کف و همچنین چسبندگی بیشتر رنگ روی کف اجرا می شود.

پس از خشک شدن لایه اولیه و طی شدن زمان لازم لایه دوم که همان رنگ اپوکسی می باشد یا غلتک روی زمین اجرا می شود. ( این مرحله اصلی ترین کار در اجرای خط کشی می باشد)

رنگ های اپوکسی دو جزئی بوده و غیر از رنگ از هاردنر مخصوص آن رنگ نیز برای اجرا با میزان مشخص شده از سوی کمپانی ترکیب می شوند.

برای استحکام بیشتر خط کشی لایه هایی دیگری روی این رنگ پس از خشک شدن لایه ابتدایی رنگ اجرا می شود.

در مرحله سوم نیز شابلون ها از روی زمین برداشته می شوند که البته با نظر کارشناسان همین موضوع و پس از مدت زمانی که برای خشک شدن اولیه رنگ به رنگ داده ی شود.

و در انتها رنگهایی که از زیر شابلون بیرون زده شده باشد را با کاتر تریم و تمیز کاری انجام می شود.

خط کشی پارکینگ شما آماده است.

خط کشی پارکینگ

استاندارد خط کشی پارکینگ

استاندارد خط کشی پارکینگ مسکونی

استاندارد خط کشی پارکینگ ساختمان ها با توجه به ابعاد و اندازه پارکینگ و همچنین صورت مجلس تفکیکی ساختمان و ضوابط شهرداری و همچنین با استفاده از مقررات ملی ساختمان تعیین می شود.

برای اجرای خط کشی پارکینگ با توجه به ابعاد موجود در پارکینگ ها اندازه گیری شده و با توجه به استاندارد تقسیم بندی های یکسانی در محل انجام شده و سپس با تایید کارفرما به اجرا پرداخته می شود.

انواع رنگ بندی استاندارد خط کشی پارکینگ:

رنگ سفید: از رنگ سفید برای خطوط جدا کننده و مرزبندی پارکینگ استفاده می شود.

رنگ زرد: رنگ زرد برای نشان دادن مناطق مخصوص مانند خطوط پارکینگ و جانمایی محل پارک خودرو ها استفاده می شود.

رنگ قرمز: برای نشان دادن مناطق ممنوع و یا خطر استفاده می شود.

رنگ آبی: برای نشان دادن مناطق مخصوص مانند پارکینگ معلولین یا اتوبوس استفاده می شود.

رنگ سبز: برای نشان دادن پارکینگ های عمومی که مخصوص شخص خاصی نباشد استفاده می شود.

رنگ نارنجی: خطوط با رنگ نارنجی برای پارکینگ های موقت یا مناطق بازدید کنندگان استفاده می شود.

 

قیمت خط کشی پارکینگ به چه عواملی مربوط می شود

قیمت خط کشی پارکینگ با توجه به کف پارکینگ و روکش نهایی که برای کف پارکینگ اجرا شده است و رنگی که برای کف موجود مناسب می باشد متفاوت است.

نوع رنگ مورد استفاده در خط کشی پارکینگ یکی از اصلی ترین موضوعات در قیمت خط کشی می باشد.

از دیگر عواملی که باعث تغییر در هزینه خط کشی پارکینگ می شود برند رنگ می باشد.

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت عرض خط کشی و همچنین متراژ آن می باشد.

نحوه اجرای خط کشی پارکینگ که با دست یا ماشین یا کارگر ماهر نیز در قیمت خط کشی اپوکسی تاثیر خواهد داشت.

قیمت خط کشی پارکینگ

انواع رنگ خط کشی پارکینگ

رنگ های خط کشی پارکینگ می تواند بر حسب کف و نوع کاربری متفاوت باشند.

معمولا و در حالت استاندارد از رنگ زرد برای جانمایی محل پارک خودرو های سواری و کوچک استفاده می شود و رنگ سفید برای خط کشی پارکینگ مخصوص خودرو های بزرگ و کامیون استفاده می شود ، رنگ قرمز برای نشان دادن مناطق ممنوع التوقف و اضطراری مانند  خودرو های آتش نشانی و پارکینگ خودرو های امداد و بیمارستان اجرا می شود و از رنگ آبی برای خودرو های مخصوص معلولین و محل پارک معلول استفاده می شود.

 

خط کشی پارکینگ معلولین

اندازه استاندارد خط کشی پارکینگ معلول

اندازه استاندارد خط کشی پارکینگ معلولین باید حداقل 3.6 متر و طول 5.5 متر باشد. این اندازه برای اطمینان از فضای کافی برای حرکت و دسترسی آسان به درب های ورود و خروج ساختمان برای افراد کم توان و با معلولیت هایی که امکان رانندگی را دارندتعیین شده است.

همچنین باید فضای کافی برای باز کردن درب خودرو و همچنین قرار گرفتن ولیچر و حرکت آن و معلول به راحتی به داخل خودرو فراهم شود.

اجرای خط کشی پارکینگ ساختمان در مناطق آب و هوایی مختلف نیز متفاوت می باشد ، در پارکینگ ها مسقف یا روباز بودن پارکینگ نیز برای اجرای خطوط پارکینگ اهمین فراوان دارد. به طور مثال برای فضا های باز باید از رنگ های پلی یورتان و رنگ هایی که در برابر اشعه UV مقاوم هستن استفاده نمود و یا برای کف های نا صاف از رنگ هایی با گران روی کمتر مثل رنگ ترافیکی استفاده نمود.

موضوع مهمی که باید در نظر گرفت نحوه اجرای خط کشی پارکینگ ساختمان می باشد ازین رو که بسیاری از کسانی که به قول معروف از دور دستی بر آتش دارند با دیدن نحوه اجرای خطوط با خود چنین می انگارند که کاری بسیار ساده و آسان می باشد.

نصاب یا مجری خط کشی علاوه بر آگاهی به ابعاد استاندارد پارکینگ و توان تحلیل کردن ابعاد پارکینگ برای تقسیم بندی مناسب و یکسان باید به نوع رنگ مصرفی و نحوه اجرای آن نوع رنگ نیز تسلط کافی و وافی داشته باشد. ازین جهت نصاب و مجری رنگ های خط کشی پارکینگ با نقاشان ساختمانی از نظر علمی و تکنیکی متفاوت می باشند. به طور مثال در اجرای رنگ اپوکسی پارکینگ میزان درست استفاده از هاردنر و رزین به توجه به استاندارد برند رنگ مصرفی به وزن  بسیار حساس بوده و با گرمی کمتر یا بیشتر شدن هاردنر و یا پیگمنت مصرفی در خواص و طول عمر رنگ تاثیر می گذارد. به همین دلیل در اجرای خطوط کف پارکینگ انتخاب مجری مناسب و حرفه ای بسیار حائز اهمیت می باشد.

خط کشی ترافیکی

خط کشی ترافیکی همان اجرای خط کشی برروی کف می باشد که اکثرا روی کف های آسفالت و مضرس اجرا می شود. خط کشی پارکینگ با رنگ ترافیکی مزایا و معایبی دارد که در صفحه ای دیگر به توضیح درباره نحوه اجرای خط کشی ترافیکی در پارکینگها و معابر پرداخته ایم.

با کلیک بر کلمه خط کشی ترافیکی می توانید به صفحه خط کشی ترافیکی منتقل شوید.

دیگر محصولات سهند پارکینگ

5/5 - (1268 امتیاز)